Ważna informacja News: Podróż do Japonii cz. II Przylot i nasz ...

Polecamy

ostatnie newsy

Dragon Ball FighterZ: Pierwsze wrażenia po weekendzie z beta testami

Kiedy przychodzi moment zapowiedzi kolejnej gry spod szyldu DRAGON BALL, pojawia się myśl czy będziemy mieli kolejną replikę poprzedników z usprawnioną grafiką z dodaną paczką postaci. Wraz z pierwszymi informacjami Dragon Ball FighterZ przyniósł nadzieję na świeży powiew w ukochanej marce.

W ten weekend, bo od soboty, 16 września ruszyły zamknięte beta testy, w których uczestniczyłem. Więc po weekendowym romansie z nowym produktem od Arc System Works, przyszedł moment na przelanie swoich wrażeń do tekstu.

Nie będę oryginalny wspominając, że system gry będzie podobny do Guilty Gear czy Marvel vs. Capcom, ale po tym co było mi dane ograć, mogę stwierdzić, że te dwie pozycje zostały stworzone po to, aby Dragon Ball FighterZ mogło objawić się w takim stylu.

Do dyspozycji oddano nam jedenastkę bohaterów: Son Goku, Vegetę, Son Gohana, Piccolo, Kuririna, #16, #18 (asekurowaną przez #17), Future Trunksa, Freezę, Cella i Majin Buu. Zachowano specjalne umiejętności i ataki każdej z wymienionych postaci, ale także całą otoczkę przeniesioną z anime na planszę gry, co jest naprawdę niesamowite! To uczucie kiedy grafika gry zaczęła przypominać anime nie tylko w aspekcie postaci, ale także otoczenia, przykład planszy wyciągniętej z Namek jest tylko kroplą w morzu wizualnej rozpusty jaką zaserwowali twórcy tej gry.


Wracając jednak do mechaniki walki, od początku można było założyć, że będzie opierała się na chaotycznym dobieraniu przycisków, co okazało się mylne, system przygotowany przez Arc System Works sprawia, że zarówno wytrawny gracz jak i debiutant odnajdzie się na polu walki. Nie ma miejsca na chaos, wystarczy przeanalizować kilka możliwych kombinacji aby wyprowadzać dokładne ciosy, kontry, ale także zadbano o defensywę, odbijanie ataków czy blokadę fizycznych ciosów. Jak wspominałem powyżej, zachowano specjalności każdego z bohaterów i choć bardzo łatwo przerzucić się z jednego wojownika do drugiego, to widać granice i różnice w stylu walki każdej z postaci, Goku i Vegeta to ciężki styl ofensywny, Piccolo to nastawienie czysto taktyczne, nawet wyższość oraz gracja Freezy jest tam gdzie powinna się znaleźć.


Pojedynki skonstruowane zostały w trybie zespołowym, mamy walki 3 vs 3, składamy sobie skład, który najbardziej nam odpowiada, dobieramy plansze i zaczyna się odlot. Każda walka dostarcza dość emocji na cały dzień, fani znanych gier spod znaku MUGEN będą jeszcze bardziej zadowoleni, kiedy do akcji wchodzą specjalne ataki prezentowane z interesującymi animacjami. Wracając do trzyosobowego składu, system zmian i asyst idealnie wkomponuje się całość pojedynku, nie przeszkadza, a w pełni uzupełnia nasze zmagania. Zmiana następuje gładko, asysta służy nam jako chwilowy dopalacz, a gdy jeden z bohaterów odpada, szybko przechodzimy do kolejnego za sprawą świetnie dobranej animacji.

Co równie ważne to rozgrywka sieciowa, wybierając odpowiednie lobby, przy naprawdę dużym natężeniu graczy na tym poziomie testów, wypada wyśmienicie, na partnera do walki czekało się co najwyżej kilkanaście sekund, w żadnym starciu nie doszło do rozłączenia ani do opóźnień podczas wymiany ciosów. Pod tym względem wszystko wyszło perfekcyjnie.

Na koniec można podsumować to jednym słowem, zapowiada się prawdziwy cud. Gra już w tej fazie ma potencjał aby stać się symbolem swojego gatunku, prawdziwą perełką, która stanie się wzorem dla innych pozycji w swojej kategorii. Jeżeli będą rozwijać to co już wyprodukowali, to dostaniemy materiał pełen radości na długie godzinny zabawy.
Dodał: by_black, 18.09.2017 14:42

Komentarze

Adik dnia 21.09.2017 13:51
Próbowałem, ale się nie udało, fajnie że mogłeś sobie przetestować :)

Widać, że gra może być prawdziwą perełką :)
by_black dnia 20.09.2017 20:30
musial3211 [2].

KaKa, sprawa z jedenastką bohaterów, to tylko kwestia bety, już kilka dni temu zapowiedziano Yamchę i Tenshinhana jako postacie grywalne, Chaozu jako support tego drugiego, i co najważniejsze, nową postać, panią #21.
musial3211 dnia 20.09.2017 00:22
Dodam tylko, że bijatyki tego typu mają w małym palcu, więc jakoś mnie nie dziwi to dobre wykonanie, jedynie co kłuje w oczy to ograniczenie klatek w scenkach, by wyglądało jak w anime, w grach się to nie sprawdza, mogli zostawić 30.
musial3211 dnia 20.09.2017 00:20
A ile byś chciał postaci w becie? [oczy] jak znam studio, które robi grę, to na bank będzie ponad 20 postaci, stawiam na 23-24. Z resztą polecam zerknąć na ich DB na 3DSa, koncept podobny, tyle że słabsze wykonanie z racji ograniczeń sprzętowych.
Darknes dnia 19.09.2017 21:24
Siedzę w nowych grach tylko dla mnie ta gierka nie jest niczym wielkim.
Stenbar dnia 19.09.2017 20:22
Jedenaście postaci, ale to nie problem. KaKa, wydasz skromne milion złotych na DLC i po kilku miesiącach, może dobijesz do około 20 postaci... [cfaniak]
KaKa dnia 19.09.2017 19:11
Darknes, nie siedzisz w nowych grach, więc nie wiesz jak dużą furorę robi ta pozycja...
KaKa dnia 19.09.2017 19:11
Serio tylko jedenaście postaci?...
by_black dnia 19.09.2017 14:51
Stenbar, grałem BoZ, Xenoverse 1 i 2, ale żadnej nie wystawiłbym tak mocnej oceny. Widać przełom, coś czego dawno brakowało grom spod znaku DB.

Tak jak napisałem w newsie, grunt by szli tą drogą i nie zniszczyli tego co już wykonali. Będzie dobrze.
Darknes dnia 18.09.2017 23:42
I tak wszyscy cię nienawidzą, ze grasz w betę. <- może jakby grau w coś mega dobrego dużo przed premierą to by tak było ale nie w to [xd]
Strona 1 z 2 1 2 >

Dodaj komentarz:

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona przez administratora.


Linki sponsorowane: Kosmiczni.pl | Epic Kingdoms | Shinobi World | Comper Games | Goteiarena - Gra Bleach
Polecamy